0

Monolog.....

Posted by Insenyur Bizzyx on 12:29 AM


Aku rase cam nak menulis lak arini..walaupun xder citer best sgt..sbb sape la aku nak alami kehidupan yang best…aku ni student biasa2 ajer…huhu,average student yang meng’struggle’kan diri utk hidup dlm kelompok student kejuruteraan di kampus uiam tercinta ini…tp minggu ni dari 20/3/2009 hingga 28/3/2009 adelah minggu pling aku bz ,kira kalu selama ni busy pown,mggu ni la yang busy sekali,bygkan dalam masa yg sama aku kena wat 2projek,prepare utk test,submit assignment,prepare quiz ,arggh tensen tul....minggu ni jgkla minggu last utk sesi akademik sem 2 2009/2010(UIA ni slalu final awal pada U len,xtau sal aper)..maknanyer lpas minggu ni tggl study week seminggu ngan final jerla..dari 20 ariblan tu aku xhenti2 runsing sal minggu ni sume subjek aku amek ade quiz,pastu subjek workshop technology ngan microelectronics ade test,project CAD(computer aided design) ngan project OOP(Object Oriented Programming)…yang workshop tu final paper punyer..yang microelectronics tu aku saje2 amek test,sal walaupown markah midterm aku Alhamdulillah la ,tapi DR ANIS(lect aku) ckp kalu sape leh score tinggi lagi dari midterm lepas dia amek markah test yang ni..bila aku dgr je dia cakap,aku pown rase lbh baik je aku amek..xrugi pown..leh wat latihan utk final..huhu..DR ANIS ni terkenal ngan soalan cam membunuh gakla,pasal tu,xramai yang mmpu lulus ngan dia..aku pown runsing gak..hehe..sal dah ditakdirkan,aku main amek jer lecturer masa register subjek sem lpas…hasilnya,aku nyer lecturer sume yang taiko2 nyer..kira dak len kalu ad elect lain mmg xkan amek ngan sume lect aku amek ni..hardcore gak ah…dari statistic pown,ramai dak senior repeat ngan lecturer-LECTURER aku ni..ade sorang senior tu aku pggl dia pejal..yang aku xpaham,dia dala repeat CALCULUS 2 ngan lecturer aku…DR Messikh,tp sem ni ambik lg ngan lecturer ni..aiyoo..huhu..kalu aku mmg xamek ah ngan lect sama..sal subjek CALCULUS 2 ni cam ape ntah..sape yg minat math,kalu amek subjek ni,msti kurang2 ade cakap..”damn!!this question is so crazy”..tutor calculus 2 aku slalu ckap cmtu bila stuck wat soalan ..hehehe..silibus byk giler,partial derivative in many variables,green theorem,multiple differentials,tangent and normal vector,extrema functions,n byk ag..sume aku kena self study..sal lect aku just ajar cmgitu jer,ikut contoh buku teks jer..dahla cth dlam buku tu paling senang..dia bg soklan exam,sket pown xksian kat student..tapi aku rase ni lumrah study kat U..hehe..kita xleh depend sgt pada lect..so nak xnak aku tpaksa guna khidmat tutor aku ,HASHUM,handsome org nyer..slalu cool jer..orang DUBAI mari xsilap aku…huhu..dia ni baik giler,sggp kot tulis nota simplify buku teks utk aku ngan teammate aku sem ni,fakhrie…aku ngan fakhrie ni mmg jenis xsuka sgt belek buku teks..sal tu la salah satu sbb aku amek engineering,jadi bila ade tutor cmni ,nila satu rahmat buat kitaorg,dahla dia pggl aku ngan fakhrie ni ” tutor gang”,sal aku xpnah miss tutor dia,stiap ari jumaat,byk kali gak la dia wat private tutor utk aku ngan fakhrie sal xder student len dtg kelas dia,sal ari jumaat pagi,ramai yg tewas di katil..aku kureng sket nak belek2 buku ni..aku minat mengira jer…hehe..tp xleh lari gak sal kos aku pown ade kait 2 ngan subjek2 dari fakulti ekonomi,fakulti ilmu wahyu..so nak xnak akan adela subjek baca2 ni…hehe ntah ape aku merepek kan..tu la sebahagian kecik pengalaman aku dalam menempuh kekalutan sbg seorang student engineering..bg aku nak jd student engineering yg bjaya ni xsemestinya bijak..kna ada ciri2 minat maths(sbb sume subjek kait ngan maths),kena critical thinking(sal ape jua masalah in engineering,based on HOW,WHY,n What scara basicnya),kena manageable time(pergh,keje jgn bertangguh,kalu x kalut nanti),creative(kena apply cam dlam maths,bila kena nak gune formula ni,bila kena modified formula tu),enjoy(kalu xenjoy,sume keje wat cam lepas batuk di tangga je la),pandai wat reverse engineering(dari objek yg dah ada,pikir cmner nak start dari 0 hingga terjadinya objek tu blik,kira reverse manufacturing arr lbh kurang)…tu jerla dulu ,aku melalut..hehe



0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 -->WHAtEveR duDE!!<-- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.