0

gangster..

Posted by Insenyur Bizzyx on 10:46 PM
aku sbnarnya baru je pas tgk citer The Godfather...mmg cita ni legend,n tersimpan dalam harddisk aku dah lama,tp smalam sal boring sgt aku tgk la citer ni..citer ni ade 3 siri semuanya..pengarah dia
Francis Ford Coppola..bg aku filem yang diarahkan pada tahun 1972 ini agak ganas dan agak bengong jugak kekadang tu,dgan kehidupan yang kacau bilau dan entah apa2,disebabkan untuk meneruskan bisnes tradisi keluarga,iaitu perjudian,dan kelab orang dewasa..duit2 haram hasil bisnes tu plak digunakan utk membeli kuasa politik..smakin byk org politik dan polis yang dirasuah,smakin berkuasa sesebuah legasi famili di new york pada ketika itu..maksud legasi famili tu adalah empayar kekuasaan sesebuah gang..lupa nak cakap cite ni berkisar masa taun 1940an kat new york..satu ayat yg pling byk diulang dlam filem ni ialah "I'm gonna make him an offer he can't refuse."..bg aku,aku interpret ayat tu ,kalu tak turut cakap aku,mampus la ko nanti..huhu..overall cita dia agak slow,tp touching gak la..aku puas at..1 je pedoman yg aku dpt filem ni..xpayahla bunuh membunuh,makan duit haram..sume tu tak kekal lama..carila rezeki yg halal,UTK mendapatkan keberkatan drNYA..

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 -->WHAtEveR duDE!!<-- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.